2011. április 6., szerda

Madrid Budapesten táncol, spanyol táncosok a MU Színházban

SI

Madrid kortárs táncművészete a MU Színházban

„MADRID BAILA EN BUDAPEST"
 a Cervantes Intézet, a madridi Magyar Nagykövetség  és a budapesti Spanyol Nagykövetség rendezvénysorozata a MU Színházban

A Cervantes Intézetben ismertették a madridi táncművészet egyik legnagyobb rendezvényét, melynek alapítója és művészeti igazgatója, Juan de Torres, a fesztivál producere,  Gachi Pisani, a Cervantes Intézet igazgatója, Javier Peréz Bazo és a MU Színház igazgatója, Erős Balázs a két főváros közötti erős kulturális kötelék jelentőségét  hangsúlyozták.

"Madrid … táncol" egy olyan projekt, mely madridi és spanyol táncművészeti szakemberek együttműködésével  született meg, alapítója és művészeti igazgatója Juan de Torres, producere Gachi Pisani. Célja, hogy előmozdítsa és továbbvigye a madridi tánckultúra hagyományait más országokban, új teret biztosítva ezáltal a kultúrák közti párbeszédnek, és egy táncfesztivál formájában, egy nemzeteken átívelő kapcsolatot hozzon létre.
A fesztivál a múltban már nagy sikert aratott: Prágában (2006), Rómában(2007), Varsóban (2008), Buenos Airesben (2009) , és Lisszabonban (2010).
Hatodik alkalommal Budapesten, a soros Európai Elnökség alkalmából kerül megrendezésre, a Cervantes Intézet programsorozataként, 2011. április 5. és 8. között a  Mu Színházban. Mint a korábbi években, úgy most is az előadásokkal párhuzamosan egy workshopon vehetnek részt a helyi táncművészek, a résztvevő madridi társaságok tagjainak vezetésével.
A fesztivál együttműködői: a Spanyol Kormány Miniszterelnök - helyettes Hivatala, a Madridi Autónóm Kormány miniszterelnök-helyettesének, kulturális és sportminiszterének valamint kormányszóvivőjének a Hivatala, Kulturális Minisztérium, az INAEM, a Madridi Önkormányzat, a Madridi Magyar Nagykövetség és a Cervantes Intézet.
Előadások kezdete: 20, 00 óra
Program:
Április 5.  Losdedae: KARGA (Karga)
Április 6.  Daniel Abreu Company: PERRO (A kutya)
Április 7.  Arrieritos: EL SOLLOZO DEL HIERRO (A vas zokogása)
Április 8.   Larumbe Danza: MÁS O MENOS UN DÍA (Majdnem egy nap)
jegyár: 1800 Ft; diák-, nyugdíjas jegy: 1000 Ft
További információ: www.cervantes.huwww.mu.hu


Április 5.
Losdedae: KARGA

* Karga - török szó, jelentése: holló

„Az emberiség legősibb és legerősebb érzése a félelem; a legősibb és legerősebb félelem pedig az ismeretlentől való rettegés.” (Lovecraft)

A táncfelfogásáról közismert Chevi Muraday a Karga c. előadásában új megközelítésben tárja elénk a mozgással való kommunikációt. Egy üres tér és öt táncos, akik mind megtapasztalják saját félelmüket, a megbékélést keresve kísérleteznek az egyre erősődő félelemmel. A Ricardo Miluy által megteremtett hangtáj megfelelő környezetet biztosít arra, hogy a csak ritkán felszínre kerülő titkokra is fény derüljön.

Április 6.
Daniel Abreu Company: PERRO


"A történet egy üres színpadon játszódik, ahol kezdetben csak egyvalaki tartózkodik. Valaki, aki emberi történeteket mesél. Valaki, aki testi és lelki véletlenek folytán született, akárcsak mi mindannyian. A történet egy címmel kezdődik, talán a Perro (Kutya) a legtalálóbb. Tudjuk, hogy a kutya az ember legjobb barátja, ám ez a Perro félúton van a vad és a szelíd, a hűséges és a veszett, az ösztöneb és a kölyök között. Lesznek, akik azt mondják, hogy egy állatról szól, a magányról, valami személyesről... Akiről és amiről szó lesz, az egy személy és egy hely, ahol nincsenek szempillantás alatti magyarázatok, sem igazoló érvek. Ez itt az ösztönösen-intuitíve született össze nem illések terepe. A hétköznapira nincs magyarázat. Az egyedüli látható, vagy legalábbis előre látható eszköz a test. Annak, ami előbb vagy utóbb elhangzik, nincs túl sok értelme, csupán örömet okoz. Újra egyedül állok a színpadon, ám ezúttal mégsem vagyok egészen egyedül, itt vannak a barátaim, vagy éppen nincsenek, és talán csatlakoznak hozzám, és segítenek abban, hogy megmutassam, mit látok az emberekben és mit felejtek el.“
Daniel Abreu

Rendezés és koncepció: Daniel Abreu
Rendezőasszisztens: Igor Calonge
Előadó: Daniel Abreu
Fény és díszlet: Daniel Abreu
Színpadi rendezés: Sergio Garcia
Zene: Max Richter, Piano Magic and Skyphone




Április 7.
Arrieritos: EL SOLLOZO DEL HIERRO

Egy sarokban Josefina Manresa ollóval vagdossa ki az időt és a teret, szabja ki jövőjére és Miguellel való kapcsolatára tervezett ruháját. Se varrógépe, se asztala, se egyéb szerkezete nincs, amivel megtervezhetné a megálmodott mintát, de egyre csak próbálkozik, lelkiismeretesen: amint az ollóval felveszi a megfelelő ritmust, dobogni kezd a sarkával, majd vár, mielőtt újrakezdené…

Az El Sollozo de Hierro (A Vas Sikolya) szerelmi történetét Miguel Hernández és Josefina Manresa kapcsolata ihlette, amelyre egy kor és egy háború is rányomta bélyegét, meghiúsítva a szerelmet. Patricia Torrero és Florencio Campo, Carmen Werner rendezői felügyelete alatt elkészített szuggesztív és bensőséges színpadi változatban tárják elénk szerelmük erőteljes költői oldalát.

Rendezés: Carmen Werner
Koreográfia: Arrieritos
Táncosok: Patricia Torrero y Florencio Campo
Fényterv: Sergio Spinelli
Grafika: Rafael Mejías
Fotó: Marcosgpunto
Cipők: Gallardo
Vezető producer: Elena Santoja
Produkciós manager: Arrieritos


Április 8.
Larumbe Danza: MAS O MENOS UN DÍA

A produkció célja a Juan de Torres-Daniela Merlo rendezői páros 25 éves évfordulójának megünneplése. A Mas o mennos un día (Többé-kevésbé egy nap) egyetemes témát vet fel: a párkapcsolatok témáját, és azt, hogy ez hogyan irányítja az emberek életét. A két rendező több oldalról közelíti meg a párkapcsolat témáját, más-más nézőpontból is megvizsgálták azt. „Körbejártuk a félelmet és az elutasítást, melyeket az a gondolat szül, hogy életünket és szabadságunkat egy másik emberrel osztjuk meg. Találkoztunk olyan helyzetekkel is, amelyekben a kompromisszum átsegíti a párokat a nehézségen, és a kapcsolat folytatódik. Megnéztük, hogyan romlik meg és hogyan áll helyre a párkapcsolat azon problémák hatására, amelyek ezeket az örök karaktereket fenyegetik. Miután tudtuk, hogy ez egy meglehetősen bonyolult és sokoldalú témakör, úgy döntöttünk, mélyrehatóan foglalkozunk vele. Önéletrajzi ihletettségből kiindulva és figyelembe véve az idő (a könyörtelen bíró) múlásának hatását, segítségül hívtuk a humort és a bűnrészességet, hogy rekonstruálhassuk a párkapcsolatokat.“

Az előadás során a néző bekapcsolódik a szereplők párbeszédébe, néha kénytelen is beleszólni.
A darab békés jelenettel zárul, vihar utáni csenddel, kiegyezéssel a fontos dolgokban, és a pár hajlandóságával, hogy folytatják.